Pe 11 iunie sarbatorim 15 ani de Top Cross TCS

scoala moto copii

2001 – 2016 | 15 ani in care circuitul de motocross de la Ciolpani (asa cum il stie toata lumea) a evoluat, cu bune si cu rele, a gazduit etape de motocross internationale, mondiale, nationale, enduro-cross, cupe si evenimente private moto si auto. Pe 11 iunie organizam o etapa aniversara, in care, ca de obicei, ne punem tot sufletul. Amenajam traseul astfel incat pilotii care vin sa se poata bucura de o suprafata de rulare optima, iar spectatorii sa poata vedea un show adevarat. Etapa la care facem referire face parte din calendarul Motocross Cup, cupa privata rezultata din parteneriatul Top Cross TCS si Dual Racing Team. Urmand ca seara sa se incheie cu o petrecere la care sunt invitati toti prietenii si partenerii nostri.

adrian raduta

Pentru cei interesati de o mica istorie a traseului, am preluat mai jos un paragraf de pe siteul Motocross Cup:

“Aparitia circuitului se leaga de pasiunea pentru motocross a doi oameni, ale caror destine s-au intersectat “intamplator”: Ciprian Popescu, sportivul fondator al Dual Racing, care la sfarsitul anilor 90 participa ca spectator la foarte multe etape de campionat mondial si european si Ilie Raduta, detinatorul balastierei TCS de langa Ciolpani. Primul, lua notite la cursele internationale de motocross, facea schite cu trambuline, din pura pasiune, fara a se gandi neaparat ca intr-o zi le va pune in practica, asa cum isi aminteste acum, iar al doilea “patronul locului” a transmis fiilor sai, Adrian si Julian, o nestavilita pasiune pentru motocross si mai mult decat un loc de joaca, asa cum gurile rele comentau acum ani buni. Un deceniu si jumatate a trecut, si nu credem ca exageram daca spunem ca fara pasiunea fara limite a celor trai barbati Raduta, motocrosul romanesc ar fi in prezent, mult, mult mai sarac!

“In 2000, l-am cunoscut pe Ilie Raduta la Zarnesti – un alt loc de legenda pentru motocrossul romanesc, dar si pe baietii sai, Julian si Adrian si pot spune ca a fost o chimie intre noi. Domnul Raduta mi-a spus ca are un teren pe care putem dezvolta un circuit, iar obiectivul nostru a devenit ca in timp sa construim, in mai multe etape, cel mai bun circuit din Romania, care sa poata gazdui evenimente internationale”, spune Ciprian Popescu.

ciolpani motocross

Astfel, in lunile martie si aprilie 2001, cu utilajele TCS a inceput constructia circuitului, in ceea ce atunci era un simplu camp, fara vegetatia si amenajarile care ne sunt atat azi atat de familiare sportivilor si pasionatilor de motorsport. Aproximativ cinci oameni au lucrat zi de zi cu un incarcator frontal si cateva camioane, reusind una dintre cele mai rapide operatiuni de acest gen, circuitul fiind gata in luna iulie 2001! Am consultat arhivele Dual Racing, iar presa vremii ne ajuta sa ne aducem aminte acest moment: “o suprafata de cinci hectare, 12 trambuline, avand 13 si 20 de metri lungime si 1.5 – 3 metri inaltime, 16 taluzuri, o latime de sase metri pentru pista de concurs si grila de start cu 20 de pozitii”. Mai aflam si ca supravegherea traseului se face dintr-un turn de cronometraj foarte bine plasat (“faimosul” si actualul turn de control inca nu aparuse in peisaj…) , iar complexul dispunand de parcaj, de un parc moto, iluminare pe timp de noapte, apa curenta si grupuri sanitare, dotari care cu greu se gasesc astazi la noi in tara la un circuit de motocros. Spectatorii au fost luati in calcul de la bun inceput, circuitul fiind astfel conceput incat spectacolul sportivilor sa fie cat mai… accesibil privirii acestora. Concluzia? “Totul este conform normelor Federatiei Internationale de Motociclism”.

Lucrurile s-au miscat rapid, iar pe 26 august 2001 avea loc cupa de omologare a circuitului, pentru ca pe 1 si 2 septembrie sa se defasoare prima competitie oficiala, o competitie din campionatul national de motocross. De notat ca inaugurarea s-a facut cu sampanie si focuri de artificii, iar spectacolul celor doua competitii i-a “aprins” pe pasionatii de motocross, la fel ca si vestea ca circuitul era deschis si amatorilor pentru antrenamente. Ce urmeaza mai departe, intr-un episod viitor.”

Facebook Iconfacebook like buttonSuspensii RAMSSuspensii RAMSSuspensii RAMS