Premieră: România la „Olimpiada Motocrosului”. Adrian Răduţă, George Căbăl şi Virgil Corbea sparg gheaţa în Motocrosul Naţiunilor, pe 28 şi 29 septembrie la Teutschental

Are loc din 1947, iar până acum România nu a avut parte niciodată de reprezentare! Este vorba despre Motocrosul Naţiunilor (MXON), cursa creditată drept Olimpiada Motocrosului. Ţările în care motocrosul contează cu adevărat îşi trimit cei mai buni piloţi, care se întrec  la trei clase – MX1, MX2 şi MX Open, după un “algoritm” nemilos: sportivii fiecărei clase aleargă de două ori, de fiecare dată împotriva altei clase, în total disputându-se trei curse. Sistemul de punctaj este şi el unul atipic, câştigătorul locului întâi primind un punct, cel de pe locul doi, două puncte, ş.a.m.d. , învingătoare fiind echipa cu cele mai puţine puncte adunate, după eliminarea celui mai slab rezultat din cele trei curse.

Anul acesta, Motocrosul Naţiunilor se va desfăşura pe circuitul de la Teutschental, în Germania. Un număr record de 41 de echipe naţionale se vor lupta pentru Trofeul Chamberlain, în faţa unui public care va depăşi 70.000 de spectatori. În premieră, echipa României va fi reprezentată de sportivii Adrian Răduţă, multiplu campion naţional şi balcanic care va alerga la MX1, George Căbăl, dublu campion naţional şi triplu campion balcanic la MX2, actualmente în Top Ten în campionatul german ADAC MX Masters şi Virgil Corbea, campion naţional la MX2 şi vice-campion naţional şi balcanic la MX2, care va alerga la clasa MX Open. Cei trei „muşchetari” ai MX-ului românesc vor fi coordonaţi de către experimentatul Spârchez Ovidiu, mai cunoscut în lumea curselor drept „Tele”.

 

Adrian Raduta este reprezentantul Romaniei la MX1.

Adrian Raduta – MX1

În perspectiva unui astfel de eveniment, Dirt Bike Zone a stat de vorbă pe îndelete cu fiecare dintre cei trei piloţi şi desigur cu managerul primei echipe a României la Motocrosul Naţiunilor. Am aflat astfel că participarea la acest eveniment era un vis mai vechi al riderilor români, care, a devenit posibil graţie implicării unei echipe germane, KTM Kosak Racing, echipa pentru care aleargă George Căbăl. Mai departe, ne povesteşte chiar el: „Când domnul Herbert Kosak m-a întrebat de ce nu participă România la Motocrosul Naţiunilor şi dacă nu ar fi cazul ca acest lucru să se întâmple în 2013, am crezut mai întâi că glumeşte. Însă în curând s-a dovedit că proprietarul echipei urma să ne pună la dispoziţie trei motociclete, dintre care una este chiar cea pe care alerg eu în ADAC MX Masters”.

Desigur, sarcina alăcătuirii unei „naţionale” de motocross, ţinând cont de câte probleme întâmpină acest sport la noi în ţară nu este uşoară şi din câte am înţeles din discuţiile cu sportivii şi cu „Tele”, a fost vorba despre un soi de sfat între cei care formează comunitatea practicanţilor acestui sport. Adrian Răduţă, George Căbăl şi Virgil Corbea îşi asumă în fond o sarcină foarte dificilă şi sincer, luat de entuziasm, am şi uitat să-i întreb de aspectele legate de cheltuieli. Dar, dacă nu e prima dată când ne citiţi, cunoaşteţi intrinseca legătură între buzunarele proprii şi sportul cu motor pe două roţi din România. Tocmai de aceea voi trece la aspectele pur sportive şi la modul în care sportivii noştri abordează această cursă.

George Cabal va alerga la MX2.

George Cabal – MX2

 

„Este experienţa vieţii mele, am luat o pauză de la orice altceva”, spune Virgil Corbea, care pe lângă antrenamentele pe motor, pregătirea fizică, exerciţiile cardio, mai intense ca de obicei, are în program şi cursa din acest weekend din Bulgaria, de la Haskovo. La această cursă va participa şi Adrian Răduţă, care a arătat la Cheile Grădiştei ca pauza competiţională de zece luni nu i-a răpit deloc din viteză. „Abordez această cursă ca pe o experienţă rar întâlnită, rareori, ca pilot de motocross ai ocazia de a participa la Motocrosul Naţiunilor. Este entuziasmant să alergi pe acelaşi circuit împreună cu Ryan Dungey, Villopoto sau Ken Roczen şi de abia aştept competiţia. Va fi foarte greu să ne calificăm, din cele 41 de echipe, doar douăzeci vor merge mai departe în cursa propriu-zisă, desigur fiecare dintre noi va da ce are mai bun şi consider că acesta este un început pentru motocrosul românesc”.
„Pentru mine va fi mai dificil decât în ADAC MX Masters, important este că în sfărşit, echipa României a ajuns să participe la Motocrosul Naţiunilor”, spune George Căbăl, care şi el va avea parte de un ultim test înainte de Olimpiada Motocrossului, etapa finală ADAC MX Masters, programată pentru acest weekend la Holzgerlingen. Hard Pack-ul de la Teutschental, un circuit care datorită urcărilor şi coborârilor abrupte poate fi asemănat la o adică cu cel de Zărneşti, septuplul campion mondial Toni Cairoli şi ceata lui de piloţi ultra-rapizi, zecile de mii spectatori îi aşteaptă pe cei trei piloţi care se pregătesc să scrie un nou capitol în istoria motocrosului românesc.

Galeria foto de la eveniment o gasiti pe pagina de Facebook TopCrossTCS

Articol preluat de pe MotocrossCup si DBZ

 

Facebook Iconfacebook like buttonSuspensii RAMSSuspensii RAMSSuspensii RAMS