Top Cross TCS si EK Chain: o colaborare imposibil de rupt! La propriu!
Nici un lant nu este mai puternic decat cea mai slaba veriga. Dar si lantul este, la randul sau, o veriga in buna functionare a motocicletei, asadar e musai ca aceasta consumabila sa fie de cat mai buna calitate. Chiar daca un lant nu costa mult, pagubele pe care un lant rupt le poate produce motocicletei, sa nu mai vorbim despre pilot, sunt considerabile. De aceea, alegerea nu este usoara.
Din 2012, echipa Top Cross TCS alearga doar cu lanturi EK Chain, in urma colaborarii cu firma care importa aceasta marca in Romania, Motopoint. Este o colaborare fara cusur, intrucat, asa cum explica Adrian Raduta, niciodata, nu s-a intamplat sa se rupa vreun astfel de lant. Iar daca aruncam o privire la istoria marcii, intelegem de ce aceste lanturi sunt atat de performante: ele sunt fabricate in Japonia, tara in care se utilizizeaza cele mai bune metale, incepand cu 1941. In 1974, EK Chain a lansat primul lant cu O-ringuri din lume, prelungind considerabil durata de viata a lantului prin reducerea pierderii de lubrifiant si stabilind un nou standard in industrie. De asemenea, tehnologia Zero Stretch (ZST) elimina intinderea lantului in primii 1.000 de kilometri de utilizare, fiind standard pe multe dintre lanturile EK. Noul lant Quadra-X Ring de la EK prezinta caracteristici pe care s-ar putea sa nu le mai gasesti la un alt brand, rezistand cu pana la de doua ori mai mult decat un lant O-ring obisnuit! Forma acestui lant reduce frecarea cu pana la 40% datorita ariei de contact reduse, iar cele patru puncte de contact ale garniturii X-Ring ofera o izolare mai buna decat O-ringurile conventionale.
Aceste lucruri suna excelent pe hartie, dar cum se traduc ele pe circuit? Despre asta ne spune insusi Adrian Raduta: “Sunt foarte multumit, eu si ceilalti piloti Top Cross TCS de calitatea acestor lanturi, mai ales ca pentru noi aceasta e o piesa importanta. Ruperea lantului poate cauza multe probleme, lantul poate sparge carterul sau se poate aduna in jurul butucului rotii spate, cauzand o cazatura. Ruperea lantului la decolare, de exemplu, poate fi dezastruoasa. Insa, din 2012, de cand colaboram cu Motopoint, nu s-a intamplat sa se rupa vreun lant EK! Lanturile au trecut prin conditii aspre, noroi, nisip, ba chiar am lasat un lant intentionat pe motocicleta sa vedem cat de mult tine si am fost surprinsi de cat de mult a rezistat. Chiar daca lantul era foarte uzat, tot nu s-a rupt”. Pilotii Top Cross TCS recomanda schimbarea intregului kit de lant, pentru ca ceea ce poate parea la inceput o mica economie, poate cauza cheltuieli importante, in caz ca lantul cedeaza.
Ionut Vezure, Business Development Manager Motopoint, este la fel de incantat: “Adriam Raduta este un foarte bun pilot de motocross, o dovedeste si cel mai nou titlu obtinut in Campionatul Est European, si un sportiv atent si la partea de comunicare. La inceput a fost mai circumspect la ideea de a folosi lanturile EK, tocmai din motivele pe care le-a expus mai sus, dar sunt incantat ca a avut ocazia sa se convinga de calitatea acestor produse. Sunt incantat si de faptul ca lanturile EK au jucat un rol in cucerirea unui titlu de campion est european si ca a putut sa se bazeze pe ele. De abia astept sa transmit mai departe vestea succesului inregistrat de Adrian Raduta cu lanturile EK, colegilor mei din Cehia, care coordoneaza activitatea retelei est-europene de distributie piese moto Motopoint.”
Lanturile EK pot fi achizitionate si montate in service-ul autorizat RAMS Motorsport, str. Traian, nr. 20, Otopeni. Pentru mai multe informatii, vizitati site-ul RAMS aici.